Policija opozarja na lažne klice bankirjev in elektronske prevare
Policija ponovno opozarja na pojav lažnih bankirjev, ki kličejo pravne osebe in samostojne podjetnike ter jih skušajo prepričati v razkritje občutljivih podatkov za dostop do spletnega bančništva. Letos so goljufi že povzročili škodo v višini skoraj 1,2 milijona evrov, lani pa so prijavljene prevare presegle 4 milijone evrov.
Goljufi najprej pridobijo javno dostopne podatke o podjetjih, kot so bančni računi, elektronski naslovi in telefonske številke, nato pa pošljejo lažna elektronska sporočila, ki posnemajo uradna obvestila bank. V njih navajajo, da je nujna posodobitev spletne banke ali vstopnega žetona, in priložijo lažno povezavo. Klik na to povezavo vodi na ponarejeno spletno stran, ki izgleda kot uradna stran banke, kjer od žrtve zahtevajo vnos občutljivih podatkov. Ko uporabnik vnese svoje podatke, ga goljufi pokličejo in se predstavijo kot uslužbenci banke. Tako pridobijo varnostne žetone za nepooblaščen vstop v spletno banko, kar jim omogoča prenos vseh razpoložljivih sredstev.
Policija opozarja, da banke nikoli ne kličejo svojih komitentov in ne zahtevajo osebnih podatkov ali gesel. Če uporabnik prejme klic, v katerem neznanec zahteva varnostni žeton, gre zagotovo za goljufijo. Prav tako banke ne pošiljajo povezav do spletne banke po e-pošti ali SMS-u, zato morajo uporabniki do spletne banke vedno dostopati izključno prek uradne spletne strani banke ali mobilne aplikacije. Posebno previdnost svetujejo pri vseh sporočilih, ki vsebujejo povezave, saj lažne strani posnemajo podobo uradnih bančnih portalov. Pri preverjanju pošiljatelja sporočila je treba biti pozoren na morebitne razlike v e-naslovu, ki lahko na prvi pogled deluje kot uraden.
V primeru, da uporabnik postane žrtev prevare, naj takoj obvesti svojo banko in zbere vso razpoložljivo dokumentacijo, kot so elektronska sporočila, podatki o transakcijah, številke klicateljev in IP naslovi. Prijavo mora čim prej podati na najbližji policijski postaji.