Dars: Zaradi vse večje gostote prometa tudi na južni obvoznici vsakodnevni zastoji
Zaradi vse večje gostote prometa dnevno nastajajo zastoji tudi na ljubljanski južni obvoznici, kjer je v ponedeljek prišlo do smrtne prometne nesreče. Zastoj so zaznali že pred mestom nesreče, o čemer so voznike obvestili na elektronskih portalih, so za STA sporočili z Darsa. Na obvoznici prav zdaj postavljajo dodatne elektronske portale.
"Vse projekcije prometa na avtocestnem omrežju nakazujejo rast in nič drugače ni na južni ljubljanski obvoznici. Že ob začetku študijskega leta pričakujemo še dodaten porast prometa ob dnevnih konicah," so zapisali na Darsu. Kot so dodali, bo uradni vzrok ponedeljkove prometne nesreče na osnovi preiskave ugotovila policija. A že ob predhodnih nesrečah ugotavljajo, da so vozniki med vožnjo vse bolj nepazljivi in niso osredotočeni na vožnjo oziroma na promet.
Po podatkih Darsa je sicer najbolj obremenjen del slovenskih avtocest ljubljanski obroč, posamezne odseke prevozi v povprečju tudi več kot 80.000 vozil na dan.
Dars je 24. avgusta ministrstvo za okolje, podnebje in energijo zaprosil za okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega pasu na primorski avtocesti med Ljubljano in Vrhniko, za štajersko vpadnico na ljubljanski obroč pa so zaprosili konec julija.
Na obeh vpadnicah namreč načrtujejo tretji pas, ki ga bodo vzpostavili z rekonstrukcijo odstavnega pasu v vozni pas.
Poleg tega bodo prenovili sredinski ločilni pas v t. i. nezeleni izvedbi, ki bo tudi omogočal nekaj več prostora za promet, so navedli na Darsu.
Navedena rekonstrukcija cest in objektov na prometno zelo obremenjenih odsekih avtocestnega omrežja po Darsovi oceni zahteva skrbno načrtovano izvedbo v več fazah, da se zagotovi maksimalna možna pretočnost prometa in varnost vseh deležnikov.
Z vzpostavitvijo tretjega pasu na Darsu pričakujejo povečanje pretočnosti in varnosti prometa, učinkovitejše obvladovanje prometnih tokov in večje zadovoljstvo voznikov. "Z nekoliko povečano zmogljivostjo avtocest se namreč lahko pričakuje bolj enakomeren in umirjen prometni tok v dnevnih prometnih konicah, kar ugodno vpliva na prometno varnost z vidika preprečevanja naletov vozil oziroma konfliktnih situacij na sploh," so zapisali.
Napore pa usmerjajo tudi v oživitev pobude za širitev ljubljanskega obroča iz leta 2019. "Tudi tukaj zamujenega časa ne bo možno nadoknaditi, vendar pa je treba kljub temu čim prej nadaljevati realizacijo tega projekta, v smislu dolgoročne rešitve prometne situacije na širšem ljubljanskem območju," so navedli.
Za odsek zahodne ljubljanske obvoznice med Kosezami in Kozarjami, za katerega je bila že pred časom sprejeta vladna uredba o državnem lokacijskem načrtu, so vložili vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja.
Ljubljanski župan Zoran Janković je na novinarski konferenci v odzivu na nesrečo dejal, da bi morali narediti tretji pas od Domžal do Vrhnike. "Absolutno je preveč avtomobilov za to širino cest," je povedal. Dodal je, da zastoji na obvoznici niso posledica številnih del na cestah v Ljubljani. Janković meni, da bo nujno spremeniti tudi potovalne navade, saj se številni v avtu vozijo sami.
Ponedeljkovo prometno nesrečo na južni ljubljanski obvoznici, v kateri so umrli trije ljudje, je po ugotovitvah policije povzročil slovaški voznik tovornjaka. Do verižnega trčenja, zaradi katerega sta zagoreli dve vozili, je prišlo, ker voznik tovornjaka ni pravočasno zaviral.